Czym zajmuje się dział marketingu?

Czym zajmuje się dział marketingu?

Dział marketingu jest odpowiedzialny za promocję marki firmy. Może to obejmować kampanie marketingowe i promocje mające na celu zwiększenie świadomości marki lub może obejmować projektowanie i dystrybucję materiałów (takich jak wizytówki, broszury, pocztówki lub reklamy), które przekazują logo, nazwę i slogan firmy. Niektóre firmy wyznaczają swój dział marketingu do zajmowania się relacjami z mediami – polega to na udzielaniu wywiadów dziennikarzom z gazet, magazynów, stacji telewizyjnych i/lub radiowych w celu uzyskania informacji o firmie. Podobnie, zadaniem działu marketingu może być pomoc w organizowaniu takich wydarzeń jak konferencje prasowe czy pokazy produktów dla potencjalnych klientów.

 

Dobrym sposobem na zastanowienie się nad tym, czym zajmuje się dział marketingu, jest wyobrażenie sobie własnej ścieżki kariery w dużej korporacji. Gdybyś był początkującym pracownikiem w dziale pomocy technicznej tej firmy i otrzymał nazwę stanowiska, taką jak „Desktop Support Specialist”, Twoja pierwsza praca prawdopodobnie polegałaby na odpowiadaniu na pytania użytkowników za pośrednictwem poczty elektronicznej. W miarę zdobywania doświadczenia w pracy, prawdopodobnie awansowałbyś do obsługi rozmów telefonicznych – w końcu odpowiadanie na każdy otrzymany e-mail wymaga czasu. W końcu zaczniesz awansować poprzez inne stanowiska w ramach szerokiej kategorii wsparcia technicznego dla komputerów stacjonarnych.

 

Podobne artykuły znajdziesz na stronie adverther.pl