Pozycjonowanie i Amazon Ads – co łączy te strategie?

Pozycjonowanie i Amazon Ads – co łączy te strategie?

Amazon jest największym sprzedawcą detalicznym na świecie, z oszałamiającym 43% udziałem w wszystkich zakupach online i ponad 136 miliardami dolarów przychodu. Stał się również jedną z najpopularniejszych platform reklamowych dla marek, agencji i małych firm. Amazon Ads to narzędzie, które zapewnia opłacalną opcję dotarcia do ogromnej liczby odbiorców. System oferuje 3 różne rodzaje reklam: reklamy produktów sponsorowanych, reklamy w nagłówkach wyszukiwania i reklamy wyświetlania produktów. Czy wiesz jednak, jaki wpływ na kampanię Amazon Ads ma pozycjonowanie stron internetowych? Aby poznać odpowiedź na to pytanie, przyjrzyjmy się charakterystyce tej strategii.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to złożony proces, którego celem jest budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce. Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania nierzadko gwarantuje doskonałe rezultaty sprzedażowe. Strategia jest więc coraz częściej wykorzystywanym elementem planu marketingowego wielu lokalnych firm. Aby jednak pozycjonowanie przyniosło najlepsze efekty, trzeba wdrożyć kilka skutecznych technik optymalizacyjnych, które umiejętnie wykorzystane, okazać się mogą kluczem do sukcesu każdej marki.

Techniki pozycjonowania stron internetowych

W skład pozycjonowania stron internetowych wchodzi wiele zaawansowanych technik. Odpowiednio opracowana strategia SEO to doskonały sposób na generowanie ruchu w witrynie i zwiększanie przychodów, o ile zastosowane zostaną dobre metody. Oto techniki, które wchodzić powinny w skład każdego planu SEO:

  • optymalizacja treści – stworzenie wartościowych artykułów, które obejmują potrzeby i preferencje grupy docelowych odbiorców to świetny sposób na zwiększenie ich zaangażowania i lepsze pozycjonowanie się  w Google;
  • słowa kluczowe – dobór właściwych fraz gwarantuje dotarcie do grupy docelowych odbiorców i ma pozytywny wpływ na ranking strony w SERP. Stworzenie każdego artykułu powinno być zatem poprzedzone dokładnymi badaniami, których przeprowadzenie ułatwiają narzędzia, takie jak Keyword Tool czy Ahrefs;
  • wydajność strony – dbałość o elementy, takie jak szybkość ładowania, intuicyjność nawigacji czy optymalizacja metadanych powinna być priorytetem każdego właściciela strony internetowej. Aspekt ten nie tylko poprawia wrażenia użytkownika, ale też ma pozytywny wpływ na indeksowanie witryny, co przekłada się na jej pozycję w SERP.

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie i kampanię Amazon Ads??

Pozycjonowanie stron internetowych to dość złożona strategia marketingowa, która w wielu przypadkach wymaga skorzystania z pomocy doświadczonych specjalistów SEO. Niemniej jednak warto warto się w nią zaangażować, gdyż zapewnia wyniki, jakich nie gwarantuje żadna inna technika reklamowa. Pozostaje jednak pytanie: co łączy pozycjonowanie i Amazon Ads? Odpowiedzią jest ten sam cel! Obie te strategie za swoją misję przyjmują bowiem budowanie świadomości marki i zwiększanie bazy klientów. Warto więc wykorzystać je jednocześnie!